Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.




Úgy is venni fogjuk előbb vagy utóbb – Toyota RAV4 Plug-in hybrid

A Plug-In hybrid vagy rövidebb nevén PHEV kizárólag gazdasági szempontokat nézve egy zsákutca. Ha kizárólag elektromos hajtással közlekedik vele egy autós, akkor jellemzően 100.000 kilométert kell autózni azért az élményért, amelyet ezek az autók kínálnak. Presztízs szegmensben, ahol van pénz lóvéra azt mondom megértem, hiszen a zöld tudat kifelé mutatása minden pénzt is megér, de a Toyota vásárlók nem ilyenek. Akkor miért?

olvass tovább

A kubista autóépítés – KIA e-Soul 2021

A kubizmus egy XX. századi művészeti irányzat. Hívei és követői abban hisznek, hogy a kép semmit ne utánozzon, nyújtsa tisztán a maga lényegét. A KIA 2008-ban csatlakozott ehhez az irányzathoz, amikor 2008-ban bemutatták az első generációs KIA Soult, talán a Kia történetének legmegosztóbb autóját. Ismerek olyanokat, akik imádják, vágynak rá és talán sokkal több embert, aki idegenkedik ettől a formától. De a modern művészetek már csak ilyenek. Vagy tetszik, vagy nem.

olvass tovább

A városban és azon is túl – Nissan Leaf e+ Tekna

A tavalyi évben megjelent nagyobb, 62kW akkumulátorral és a legmagasabb felszereltségi szinttel rendelkező csúcs Leaf járt nálunk. Nem egy alkalommal próbáltuk már ki a villanyautózás alapítójának, legalábbis újkori megalapozójának számító Leaf-et. De a nagyobb hatótávolság mindenképpen megérte a vele való újabb foglalkozást.

olvass tovább

Vigyázz, kész, tölts – BMW 330e xDrive Touring

A BMW palettáján egyre inkább jelennek meg az alternatív hajtáslánccal rendelkező modellek, számtalan plug-in hybrid vagy éppen teljesen elektromos típusok. Természetesen nincsen vége a folyamatnak, talán valahol a közepén járunk, de az ikonikus BMW, a 3-as Touring immáron elérhető plug-in hybrid változatban. Ezt teszteltük.

olvass tovább

Életszerűre hangolva – Volvo XC60 T6 Recharge plug-in hybrid

Gyakorlatilag abban semmi meglepő nincsen, hogy az XC60 is elérhető PHEV, azaz plug-in hybrid hajtáslánccal. A különbség manapság abban rejlik, hogy milyen módon közelíti meg az adott márka a részben elektromos hajtás által kínált lehetőségeket. A Volvo elsősorban arra készítette a T6 változatot, hogy a napi életvitelünkhöz a leginkább alkalmazkodjon és az alternatív hajtási megoldás a legkevésbé legyen észrevehető a korábban használt motorokhoz képest.

olvass tovább

Aki kimarad, az lemarad – Renault Megane Grandtour e-Tech Plug-in hybrid

A Clion és a Captur-ön kívül a Megane-ban is megtaláljuk a vadonatúj e-Tech névre keresztelt, saját fejlesztésű hybrid technológiát, ezzel vált teljessé a márka hármasfogata, amelynek révén a környezetvédelmi előírásoknak még inkább meg tud felelni a Renault. Nagyra lehet értékelni, hogy nem egy létező technológiát adoptáltak a járműbe, hanem egy saját fejlesztésű hybrid hajtást építettek bele. Ameddig a Clio esetében egy kisebb akkupakk található, így hagyományos hybrid üzemű az autó, addig a Capture és a Megane nagyobbat kapott, így az azonos technológiai alapok ellenére plug-in hybridként dolgozik az erőforrás.

olvass tovább

Igazgató úr – Audi A6 55 TFSI e quattro S tronic

2018 óta van velünk az Audi ezen generációja, amely annyit növekedett méretben és annyit változott formai szempontból is, hogy laikus számára megkülönböztethetetlen lett a márka zászlóshajójától, az Audi A8-tól. Nem is feltétlenül rossz hír ez azok számára, akik ezt a modellt választják. A limuzin változatot teszteltük, egy különleges kivitelben, a plug-in hybrid erőforrással.

olvass tovább

Zöldhajtás – Renault Capture E-Tech Plug-in

A Renault modellpaletta legfrissebb zöldülési hulláma három modellt érintett. Korábban a Renault Clio E-Tech verzióját volt szerencsénk tesztelni. A szerencse pedig határozottan nem csak egy kötőszó volt ebben az esetben, mivel kifejezetten szimpatikus volt a filozófia, ahogyan a márka újra gondolta a hybrid technológiát. A Captur esetében még eggyel emelték a tétet és a nagyobb akkumulátorok segítségével plug-in hybrid változatban mutatták be a Capturt.

olvass tovább